Jump to content

გამარჯვება სტუმარო. კეთილი იყოს თქვენი მობრძანება მონადირეთა და მეთევზეთა კლუბის ფორუმზე Legion.Ge
ფორუმზე ავტორიზაციის გარეშე თქვენი უფლებები შეზღუდულია. თუ თქვენ გაქვთ ჩვენს ფორუმზე ანგარიში გთხოვთ გაიარეთ ავტორიზაცია. თუ ჯერ არ ხართ ჩვენი ფორუმის წევრი დარეგისტრირდით რეგისტრაციის ფორმით. წინააღმდეგ შემთხვევაში თქვენ არ გაქვთ უფლება გამოეხმაუროთ უკვე არსებულ თემებს, ან გახსნათ ახალი თემა, ასევე შეზღუდული გაქვთ ჩათით სარგებლობის უფლება, სიახლეების გამოწერის ან პირადი შეტყობინებების გაგზავნის/მიღების საშუალება.
გაიარეთ ავტორიზაცია ან დარეგისტრირდით
სურათი

ზამთარი და ზაფხულის საბურავი.

ზამთარი საბურავი ზაფხული

  • Please log in to reply
ამ თემას აქვს 3 გამოხმაურება

#1 Share   გადავიდეთ ამ პოსტის ბმულზე
Qartvela™

Qartvela™


  • Find Topics
  • ადმინისტრატორი
  • 1743 პოსტი
მეგობრებო, ძალიან ხშირად ვხედავთ რომ თბილ პერიოდში, გვიანი გაზაფხული იქნება ეს, ზაფხული თუ შემოდგომის დასაწყისი, ბევრი ჩვენთაგანი სეზონის განურჩევლად დადის ე.წ. ზამთრის საბურავებით. მრავალ ადამიანთან მომსვლია კამათი იმ თემაზე რომ საფხულში ზამთრის საბურავით სიარული არა თუ უბრალოდ უაზროა, სახიფათოც არის კიდეც. არ მინდა შეურაცმყობელად მიიღოს ვინმემ, მაგრამ ძალიან ბევრი ადამიანი ამ კონკრეტულ საკითხში უცოდინრობით და თავისი არ-დაუჯერებლობით მაოგნებდა, ვფიქრობდი, რატომ ვერ ვაგნებინებ აბა თუ იმ ადამიანს რომ სისულელეს სჩადის, საკუთარ და სხვის ჯანმრთეობას (სიცოცლეს თუ არა) საფრთხის წინაშე აყენებს.
 
ბოლოს და ბოლოს ამ სტატიის დაწერისკენ მიბიძგა ჩემს ძმაკაცთან კამათმა, როგორც იქნა დავარწმუნე ჩვენი საერთო მეგობრის დახმარებით რომ ზაფხულში ზამთრის საბურავის ხმარება არ არის მიზანშეწონილი.
 
დავიწყოთ ბაზისიდან.
 
არსებობს საბურავის 3 ძირითადი სახეობა:
 
ზაფხულის საბურავის პროტექტორი:
 
Fulda-SportControl.gif
 
ზამთრის საბურავის პროტექტორი:
 
7045_7.jpg
 
უნივერსალური (ვსესეზონკის) პროტექტორი:
 
shina_vsesez.jpg
 
რა თქმა უნდა არ ვეხები შიპებიან საბურავებს (თუმცა ვიცი რუსეთის ერთ-ერთი მაცხოვრებელი რომელიც ზაფხულში დადიოდა ასეთი საბურავებით (აუ რა დაიცინა თავის დროზე)) და რა თქმა უნდა არ ვსაუბრობ სარბოლო საბურავეზე, იქნება ეს სიკი, პოლუსლიკი თუ გრავიის ან ტალახის საბურავი, საუბარი მიდის ჩვაულებრივი მსუბუქი მანქანისთვის გათვლილ საბურავებზე.
 
რა უპირატესობა აქვს ზამთრის საბურავს ზაფხულის საბურავთან მიმართებაში ცივ სეზონში (10 გრადუს ცელსუისზე დაბლა (არ იგულისხმება 1-2 დღეს, სეზონზეა ლაპარაკი)) მშრალ ასფალტზე, თოვლსა და ყინულზე:
 
ზამთრის საბურავი იხარშება (ზუსტად რომ იხარშება) უფრო რბილი რეზინიდან ვიდრე ზაფხული, მისი პროტექტორი განგებ უფრო ღრმა არის და მის ზედაპირზე დატანილია უამრავი წვრილი ნასერი (ლამელი), ზუსტად რომ ეს ლამელები იძლევიან იმ მოჭიდების ძალას თოვლსა და ყინულზა, ვინაიდან უფრო მეტი მოჭიდების წერტილი უჩნდება საბურავს ამდაგვარ ზედაპირზე, სუფთა მაგრამ ცივ (ისევ და ისევ ცივ სეზონზეა ლაპარაკი და არა 1-2 დღეზე) ასფალტზეც ზამთრის საბურავს გააჩნია უპირატესობა ვინაიდან იგი უფრო რბილი რეზინისგან შედგება, ზადმეტი წერისგან თავი რომ შევიკავი, ამ სიტუაციაში ზამთრის საბურავის მოგცევას ვიდეო-ილუსტრაციაში ნახავთ.
 
უნივერსალური საბურავი შექმნილია პირველ რიგში იმ ქვეყნებისთვის სადაც შედარებით თბილი ზამთრებია და თოვლი ძალზედ ცოტა ხნით შეიძლება მოვიდეს მაგრამ ასფალტი ცივია და რბილი რეზინისგან შექმნილ საბურავს უპირატესობა აქვს უსაფრთხოების, მანევრ/მუხრუჭ/აჩქარებისა და კომფორტის საკიტხებში, მაგრამ იმდენად თბილიც ზამთარიც არ არის რომ ჰაერის ტემპერატურა 10 გრადუსს აღემატებოდეს.
 
ზაფხული საბურავი კი იხარშება უფრო ხისტი რეზინისაგან, მაგრამ ძალიან გთხოვთ, დაივიწყეთ სუტყვა კაპრონი, ვინაიდან ეს საბურავებიც შედგება რეზინისგან - კაუჩუკისგან, მისი პროტექტორი უფრო გლუვია, შედარებით დაბალი და ლამელებს მოკლებული,შეიძლება იყო ასიმეტრიული (ისევე როგორც ზამთრის) მაგრამ აქ ამას არ განვიხილავთ, აღსანიშნავია რომ ზაფხულის საბურავეს ხშირ შემთხვევაში გააჩნია დიაგონალური (ცერი) დასერილობა რომელიც აკვაპლანირებას ახშობს და სველ გზაზე მანქანის დაუმორჩილებლობას აღმოფხრავს. მაგალითისთვის მინდა მოვიყვანო საბურავი Nokian Hakka, 75 კმ/სთ სიჩქარით მოძრაობისას 10მმ დონის წყლით დაფარულ ზედაპირზე მის ყოველ ცერა ჭრილს შეუძლია წამში 43!!! ლიტრი წყალი გამშთანთქოს (ასე ვთქვათ) საბურავის ძირიდან რათა მანქანამ არ დაკარგოს გზასთან მოჭიდება. შეიძლება დაიბადოს კითხა, აბა ზამთრის საბურავების ლამელები ამას ვერ იზავენ? პასუხი ცალსახაა - ვერასდროს ვერ იზავენ, ვინაიდან სხვა მიზნებს ემსახურებიან და გათლაც ინჟინრება გააკეთეს სხვა მიზნების გათვალისწინებით.
 
winter_tires.jpg
 
ეხლა ვუდგებით ყველაზე საინტერესო და მთავარ თემას: აჩქარება, მანევრირება და მუხრუჭი.
 
მიუხედავათ გავრცელებული აზრისა, თბილ პირობებში, ასფალტზე ზამთრის საბურავი კატასტროფულად აგებს ამ დისციპლინებში ზაფხულის საბურავტან, და თუ აბალ სიჩქარეებზე 40-45 კმ-სთ მდე ამას ვერ იგრძნობთ, ამ სიჩქარის გადაჭარბებისას მანქანის ქცევა კარდინალურად განისხვავება ზაფხულის საბურავებით აღჭურვილი ანალოგიური მანქანისგან!
 
ასფალტზე ზამთრის საბურავს აქვს ბევრად ნაკლები მოჭიდება, აბა ზამთარში მეტი რო აქვსმ ზაფხულში სხვა ასფალტია? შეიძლება იკითხო ვინმემე და დადებით პასუხს მიიღებს, ერთი და იგივე გზეის მონაკვეთი კარდინალურად განსხვავდება თავისი მოჭიდებით საბურავის მიმერთ თუნდაც გზეს ზედაპირის ტემპერატურის 5-10 გრადუსით განსხვავებისას. ლამელები კი ზაფხულში იმიტომ ვერ ქმნიან სათანადო მოჭიდებას რომ თოვლისა და ყინულის პირობებში კლენჭებივით ესობიან საფარში, ასფალტში კი "ატბოინი მალატოკი" დასჭირდება რომ ჩაესოს. ასევე სითბოში ზამთრის საბურავის რბილი სტრუქტურ ბევრად მეტ დეფორმაციას განიცდის ვიდრე შედარებით უფრო ხისტი კაუჩუკი. ლამელები, საბაზო ნაწილის (კუბიკები რომლებზეც ლამელებია დატანილი) გვერდები და მოჭიდების მხარე დეფორმირდება, მოდნებასავით და რუსები რომ ამბობე - Плывет. ვერ ინარჩუნებს საწყისს ფორმას საიდანაც გამომდინარეობს საკურსო მდგრადობის დარღვევა, დაბალი აჩქარება და საშინელი სამუხრუჭე გზა: ორ ერთნაირ მაქანას (ოღონს განსხვავაებული საბურავებით აღჭურვის პირობაზე) შეიძლება დასჭირდეს რადიკალურად განსხვვაებული მანძილი გასაჩერებლად. მაგალითად ერთ-ერთმა კომპანიამ ჩაატარა ასეთი ექსპერიმენტი:
 
80 კმ/სთ.დან ორივე მანქანას უნდა დაეწYო ერთდროული დამუხრიჭება (В ПОЛ), ანუ არა დოზირებული, არამედ ექსტრემალურად ინტენსიური დამუხრუჭება.
 
ექსპერიმენტის შედეგი გამოგნელი გალდათ, როდესაც ზაფხულის საბურავებით არჭურვილი მანქანა უკვე გაჩერებული იყო, მისი ვიზავი ჯერ კიდევ 50 კმ/სთ სიჩქარით მოძრაობდა!!! ამაზე მეტის თქმა მგონი აღარ არის საჭირო, მაგრამ მაინც ვიტყვი აჩქარება და მანევრირებაზე.
 
აჩქარებისას (ისევე როგორც მაბევრირებისა და მუხრუჭისას) ლამელები დეფორმირდებიან, იჭყლიტებიან და ვერ გადასცემენ ძრავის მაბრუნ მომენტს სავალ ნაწილზე. ზოგი იძახის რომ ზამთრის საბურავი ნაკლებად ბუქსაობსო, ასე რომც იყოს (არა და ასე არ არის), მსოფლიოში ყველაზე სწრაფი მანქანებიც კი ბუქსაობენ სტარტზე, ბუქსაობა ყოველტვის არ ნიშნავს დროის დაკარგვას, მთავარია უკონტროლო ბუქსში არ გადავისეს, მაშინ დანაკარგი გარდავალია, მცირე დაბუქსავებისას კი საბურავი უფრო მალე მონახავს ხოლმე მოჭიდების წერტილს და უფრო სწრაფა აჩქრებას შესძენს ავტომობილს უბრალოდ დაგორებულთან შედარებით.
 
მანევრირებისას ზამთრის საბურავებს გააჩნია ისევ და ისევ ყველა ზემოდ ხსენებული პრობელა, ოღონდ ამ შემთხვევაში პროტექტორის სიგრძეზე მუშაობას დაემატებე განივი დეფორმაცია და აუცილებელი მცირე მოხირება (მეტი ლამელი = ნაკლებ მოჭიდების ფართობს).
 
+ ამ ველაფერს დავუმატებ რომ ზამთრის ზაბურავი უფრო კომფორტულია ვიდრე ზაფხულისა, მაგრამ!!! უფრო ხმაურიანია და ამავდროულად ძალიან მალე ცვდება ავისი რბილი აღნაგობისგან გამომდინარე.
 
რა თქმა უნდა თითქმი ყველა მწარმოებელი უშვებს თავისი საბურავის გამოყენებას ზაფხულში იმის მერე რაც რბილი პროტექტორი გაცვდება და დარჩება მისი შედარებით უფრო ხისტი ნაწილი, მაგრამ ამ შემთხვევაშიც კი, ექსპერიმენტალურად არის დამტკიცებული რომ ზაფხულის საბურავს აქვს უპირატესობა!
 
 
ასევე მინდა ვახსენი ისიც რომ მეტი წინაღობისთვის (ისევ და ისევ ლამელების გამო უმეტეს წილად) იზრდება ბენზინის წვაც, თანაც საკმაოდ საგრძნობლად, ასევე უმეტეს შემთხვევაში ზამთრის საბურავი უფრო მძიმეა ზაფხულისაზე, რაც ასევე იწვევს წვის მატებას.
 
 
და ბოლოს მინდა დავდი კომპანია კონტინენტალის მიერ მომზადებული ვიდეო პრეზენტაცია: 


 
და სტატია რუსულ ენაზე, თუ ვინმეს დაგაინტერესებთ.
 
პ.ს. ძმებო, ზემოთ ჩამოწერილი არ არის ნათარგმნი, ჩემით ვწერე დაახლოებით 90 პროცენტი და მხოლოდ ფაქტები მოვაგროვე აი ამ სტატიიდან და კიდევ რამოდენიმე ამისნაირიდან:
 
Доносить или переобуться? Нужно ли летом менять зимние шины на летние?
 
И куда девать еще приличные на вид, но уже не способные нормально передвигаться по снегу и льду шины? Выбрасывать, как делают богатенькие европейцы? Или «докатать» летом?
 
Не секрет, что производители зимних шин допускают использование их в летний период после того, как шина становится непригодной для эксплуатации зимой, то есть стирается мягкий эластичный слой и глубина рисунка протектора остается меньше 4-х мм. Многие владельцы машин именно так и поступают, причем, вполне сознательно, успокаивая себя тем, что зимняя «резина» мягче, а, значит, и подвеска, и водитель с пассажирами меньше страдают от ям на дорогах. А то, что стирается зимняя шина быстрее, так ее ведь все равно выбрасывать.
 
Для того, чтобы ответить на поставленный в начале нашей статьи вопрос, нужно разобраться, чем принципиально отличаются зимние шины от летних.
 
Необходимость разделения автошин по сезонной применяемости возникла вследствие большой разницы температур в летнее и зимнее время года (колебания температуры летом и зимой составляют от -40оС до +40оС и более!). Для обеспечения сцепных свойств шины на асфальте и на снегу (или на льду) требуются совершенно разные технологические решения. Слишком большая разница внешних температур приводит к тому, что шина не может в полной мере отвечать предъявляемым к ней требованиям при круглогодичном использовании.
 
 
Во-первых, для рисунка протектора летних шин характерно наличие четко выраженных продольных канавок, которые выполняют функцию отвода воды из пятна контакта шины с дорогой и защищают автомобиль от аквапланирования, слабо выраженные поперечные канавки и отсутствие ламелей.
 
Во-вторых, при производстве летних шин используются более жёсткие каучуковые соединения. Как результат, летние шины гораздо лучше держат сцепление и имеют лучшие разгонные характеристики автомобиля на сухом асфальте.
 
Если вы приняли решение «дожечь» зимние шины летом, то нужно иметь ввиду следующие особенности поведения шин:
 
Благодаря слишком мягкому составу резиновой смеси, при повышении температуры на сухом асфальте зимняя шина начинает перегреваться и размягчаться. Она «плывет» при торможении, в поворотах, гарантируя автомобилю замедленные, нечеткие реакции на поворот руля и нажатие педали тормоза, что влечет за собой нарушение курсовой устойчивости и резкое увеличение тормозного пути. А в протектор при этом легко проникают мелкие твердые предметы. Для наглядности поведения зимних шин на асфальте можно провести аналогию с обувной щёткой – попробуйте провести ей по твёрдой поверхности с большим усилием – примерно так же ведут себя и зимние шины на асфальте.
 
Шашки протектора зимних шин изрезаны ламелями – поперечными прорезями, которые служат для дополнительного сцепления на снегу и на льду, но в летнее время они буквально «разъезжаются» на асфальте, что очень негативно влияет на тормозные свойства и поперечную устойчивость автомобиля.
 
На сухом асфальте разница в тормозном пути летних и зимних шин доходит до 4 м – это больше, чем, например, ширина пешеходного перехода, то есть может случиться так, что на хороших шинах вы оттормозитесь до перехода, на который внезапно вышел человек, а на плохих – можете и не успеть остановиться.
 
Материалы корда зимних шин также не предназначены для эксплуатации в условиях высоких температур и больших скоростей - вследствие перегрева шина может получить деформацию корда или просто лопнуть на трассе при высокой скорости.
 
Традиционно наиболее важными являются характеристики поведения автомобиля на самых скользких покрытиях: летом это мокрый асфальт, особенно со слоем воды. При проверке тормозных свойств шин на влажном асфальте тормозной путь у изношенной зимней покрышки в среднем на 60% больше, чем у летних шин. Это особенно опасно при экстремальных торможениях на мокром покрытии в плотных транспортных потоках. Так, в момент остановки автомобиля, тормозящего на хороших летних шинах со скорости 80 км/ч, скорость аналогичной машины, тормозящей с такой же скорости на изношенной зимней резине, будет составлять почти 50 км/ч. Это скорость, на которой можно вдребезги разбить автомобиль. А если в качестве препятствия будет пешеход?
 
Самое опасное в процессе движения – аквапланирование, при котором машина становится неуправляемой. Это может произойти при въезде в глубокую лужу на высокой скорости, когда между шиной и дорогой остается слой воды, которая не успела уйти в стороны по канавкам протектора, и шина начинает плыть по воде в направлении сил инерции. Естественно, чем больше износ у шины, тем сложнее ей справляться с отводом воды из-под пятна контакта, значит выше риск аквапланирования. По этому пункту изношенные зимние шины также не являются оптимальным вариантом для летнего использования.
 
 
 
Кстати, если на мокрой дороге автомобиль «всплыл», не стоит поворачивать руль или пытаться тормозить. Когда скорость упадет и автомобиль обретет контакт с дорогой, повернутые колеса вызовут бросок автомобиля в сторону, а колеса, зажатые тормозами, спровоцируют занос.
 
Чтобы оценить объемы воды, с которыми справляются летние шины, достаточно привести данные компании Nokian Tyres: летняя шина Nokian Hakka, оснащенная полированными дренажными канавками, вытесняет 43 (!) литра воды в секунду, не подвергаясь эффекту аквапланирования, при скорости движения автомобиля 75 км/ч и толщине водного покрытия 10 мм.
 
Если говорить о факторах опасности, которые должны преодолевать летние шины, стоит упомянуть об эффекте скольжения. Скольжение чаще всего возникает в самом начале дождя, когда первые капли смешиваются с дорожной пылью, частицами грунта, остатками несгоревшего бензина и мельчайшими каплями различных «автомобильных» жидкостей - дорога становится похожей на сковородку, смазанную маслом. В такой ситуации на счету бывает каждый сантиметр тормозного пути.
 
Кроме того, зимние шины на асфальте интенсивно изнашиваются и издают повышенный шум. Износостойкость зимних шин на 30-50% меньше летних. Хотя этими аргументами водители часто пренебрегают – все равно ведь выбрасывать.
 
Получается, что зимние шины годятся для эксплуатации летом только при условии медленной и спокойной езды. Но наши отечественные автодороги достаточно непредсказуемы – сегодня все вынуждены объезжать многочисленные выбоины и препятствия, возникающие в самых неожиданных местах как на городских дорогах, так и на междугородних. Для этого обычно нет ни времени, ни дистанции для торможения, однако есть возможность совершить экстремальный объезд препятствия. Но летние и зимние шины ведут себя по-разному – одни четко следуют той траектории, которую задает водитель рулем, другие же не могут удержать автомобиль на заданной траектории, поэтому безопасно объехать препятствие практически не удается.
 
Не стоит рисковать и приспосабливаться – изношенные зимние шины лучше все же заменить на летние и испытать неповторимое удовольствие и уверенность от езды на «правильных» колесах. В конечном итоге дешевле обойдется…
 
სამწუხაროდ ორიგინალი თემის ბმული აღარ არსებობს, ეს თემა ჩემს ერთერთ ფორუმზეა შემონახული.
მადლობას ვუხდი ავტორს და ყველას მოვუწოდებ მოემზადეთ ზამთრისთვის!
ჭკუას არავის ვასწავლი, მაგრამ ამ შეცდომით გამოწვეული, პირადად ჩემს თავს გადახდენილი ავტოავარიის ფოტო კოლაჟს არ დავდებ. ჯვარი გვწერია ყველას!
თქვენი ბედიღბალი, თქვენი გადასაწყვეტია!

#2 Share   გადავიდეთ ამ პოსტის ბმულზე
Panteleimon

Panteleimon

    პრეფექტი


  • Find Topics
  • კანდიდატი
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1392 პოსტი
  • მისამართი:ტიფლისი
  • წარმოშობა:ქართველი

:good:  :good:  :good:

კარგი თემაა. ვიდეოც მოკლე და კონკრეტული.

ტალახის საბურავებზეც განავრცე პატარა და პროტექტორის ტიპებზე


ფირო         legion.ge-837-1527156940.jpg        ფირო   


#3 Share   გადავიდეთ ამ პოსტის ბმულზე
SGD

SGD

    დელეგატი


  • Find Topics
  • გამგეობის წევრი
  • 1889 პოსტი
  • მისამართი:მელიქიშვილის 8/2
  • წარმოშობა:გურული

ნამდვილად საინტერესო თემაა  :good:



#4 Share   გადავიდეთ ამ პოსტის ბმულზე
babu

babu

    უხუცესი ლეგიონერი


  • Find Topics
  • გამგეობის წევრი
  • 36518 პოსტი
  • მისამართი:tbilisi
  • წარმოშობა:guria

საღოლ ქართველ საინტერეო ინფორმაციებია. ვინც რუსული იცის ისიც მოიპოვებს დამატებით ინფორმაციას :bravo:


53c8c0d32f03.jpg






0 წევრი ათვალიერებს ამ თემას

0 წევრი, 0 სტუმარი